Veronika Resslová
Celodenní promítání v kině bez významu
Druhý výstavní rok Galerie Dům zahajuje site specific prostorová instalace Veroniky Resslové Celodenní promítání v kině bez významu. Vernisáž výstavy proběhne v sobotu 4. 5. od 19.30 hodin.
Veronika Resslová pochází z Jaroměře (1973), v současné době žije v Praze. Roku 2004 absolvovala Akademii výtvarných umění (sochařský ateliér prof. Jindřicha Zeithammla). Ve své umělecké práci se zabývá prázdným prostorem uvnitř architektury – v prostorovém, časovém nebo světelném aspektu. Vytváří site specific malby, instalace a objekty, mající často efemérní charakter. V Praze proběhly její samostatné výstavy IN/OUT (2010), Trubky a bubliny (2011), Bílý nástěnka (2012) a v letošním roce Minulý týden jsem byl barokní oltář / čeština pro cizince, pro náchodskou Galerii výtvarného umění připravila roku 2011 instalaci Místnost se zásuvkami. Je kurátorkou site specific prostoru Bílý nástěnka v pražské Galerii Školská 28, kde dále spoluzaložila zvukovou galerii Díra, koordinuje zde i rezidenční programy a dětské workshopy. Podílí se na tvorbě programu site specific galerie Projektplus na nádraží Praha-Holešovice. V současné době je doktorandkou Fakulty výtvarných umění VUT v Brně.
Pro Galerii Dům Veronik a Resslová vytvořila prostorovou instalaci s projekcí tematizující proměny intenzity denního světla. Zvolila formu architektonicko-sochařsko-kvazifilmového charakteru. Propojením dvou oken pomocí hranolové konstrukce pokryté pauzovacím papírem (ostatní okna zatemnila) navodila představu projekční plochy, kterou je možné sledovat z kinosedaček. Interval světelných situací zprostředkovala projekcí posloupnosti proměn snímaných 24 hodin v pravidelných časových intervalech. Plochy vytvořeného tělesa nejsou sochařské, podmíněné plasticitou definovanou vyvěráním života od středu vně, ale geometrické. Současně však nelze hovořit o povrchu bez hloubky jako u minimalistických objektů. Z hlediska architektonického zkosený hranol vytváří „světelný průduch", organicky propojující nitro stavby s exteriérem. Invenčním momentem konceptu je téma vyprázdněné/bezpředmětné kvazifilmové projekce, „kina bez významu". Záměr instalace spočívá ve zviditelnění přítomnosti světla.
Soubory ke stažení:
Tisková zpráva v PDF